IL RICORDO

TIZIANO TESSITORI NEI 50 ANNI DALLA MORTE

19 aprile 1973-2023

O’ sarìn “popul” se o’ sarìn unîz. Al sarà Friûl se o’ varìn un sol cûr.

Forsit nome chestis peraulis a rivin a dî in struc la vite e il pinsîr di Tiziano Tessitori, un dai paris de nestre regjon, president de Filologjiche dal 1954 al 1963.
Nassût a Sedean ai 13 di Zenâr dal 1895, al studià in seminari e po si laureà in Leç a Urbin. Passade la prime vuere, si impegnà tal Partît Popolâr, cirint di lâur incuintri massime ai contadins e a la int plui puare, ma tai agns dal fassisim al podè puartâ indenant nome il so lavôr di avocat penalist.
Om di fede profonde e vive, ancje tai moments plui dûrs de ditature al cirì di promovi un pinsîr libar e dinamic, massime te Azion Catoliche e te Scuele catoliche di culture.
La sô figure di om politic e deventà centrâl tal doman de Liberazion: tal Lui dal 1945 al fondà la Associazion pe autonomie furlane, e sicu pari costituent al rivà a otignî la istituzion de regjon autonome Friûl - Vignesie Julie, che nome dal 1963 e podè vê il so statût speciâl.

Al murì a Udin ai 19 di Avrîl dal 1973, daspò di jessi stât senatôr in cinc legjislaturis, sotsegretari al Tesaur e ministri de riforme burocratiche.

 
Biografie par cure di Gabriele Zanello, ritrat di Vera De Tina

Par cognossi miôr la figure dal senatôr Tessitori o vin prontât un percors dai siei scrits publicâts su lis Rivistis furlanis.

Frache achì par jentrâ tal percors

Iscriviti alla Newsletter

Sarai informato sugli eventi. Riceverai le notizie della Società Filologica Friulana. Potrai prenotare le nostre pubblicazioni.
Iscriviti