Gnovis in linie

JACOPO PIRONA E LA LESSICOGRAFIA FRIULANA

In cheste pagjine si pues tornâ a viodi la cunvigne L'abate Jacopo Pirona e la lessicografia friulana, promovude de Societât Filologjiche Furlane in colaborazion cul Comun di Dignan e cu la ARLeF - Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane, che si è davuelte ai 10 e 11 di Dicembar dal 2020. Si puedin selezionâ i cuatri videos che a mostrin i salûts di benvignût e lis trê sessions.

Cheste cunvigne e je stade inmaneade tal an ch'al cole l'aniversari dai 150 agns de muart dal abât Pirone (1789 † 1870), om di letaris, bibliotecari, docent, passionât cultôr di furlan e protagonist de vite culturâl dal so timp. Si à volût frontâ in maniere particolâr la dimension che i à puartade la notorietât plui grande, chê di lessicograf. A lui e al nevôt Giulio Andrea, che lu à vût judât in ducj i moments de redazion dal repertori, ur vin il grant debit di ricognossince pal Vocabolario friulano, une vore di impuartance pardabon capitâl pai studis sul furlan, tra lessic e gramatiche, tra toponomastiche e grafie.

Tal cors dal 2021 a saran publicâts i Ats de cunvigne, che si è davuelte cun chest program:

Joibe ai 10 di Dicembar dal 2020
Salûts di benvignût
Vittorio Orlando, Sindic di Dignan
Eros Cisilino, President ARLeF
        Pierpaolo Roberti, Assessôr regjonâl aes autonomiis locâls dal Friûl Vignesie Julie

I session - Jacopo Pirona, vita e opere
Coordenament di Federico Vicario

Romano Vecchiet - Jacopo Pirona bibliotecario
Edoardo Colombaro - Il Vocabolario friulano dalle carte di Jacopo Pirona
Emanuele Cojutti - Jacopo Pirona epigrafista in età risorgimentale
Carla Marcato - Tra le pagine del Vocabolario friulano dell’abate Jacopo Pirona
Claudio Marazzini - Il Vocabolario dell’abate Jacopo Pirona e la varietà dello spazio linguistico italiano


Vinars ai 11 di Dicembar dal 2020
II session – Lessicografia dialettale dell’Ottocento

Coordenament di Gabriele Zanello

Francesco Costantini - Lessicografia su scala ridotta: tra varietà romanze locali e alloglossia
Francesco Avolio - La lessicografia dialettale postunitaria in area centro-meridionale: alcuni esempi
Lorenzo Tomasin - Il friulano e Pirona nella lessicografia veneziana (e il veneziano nel Pirona)
Vito Matranga - Il lessico agro-pastorale nei vocabolari siciliani dell’Ottocento
Maurizio Virdis - Giovanni Spano e Vincenzo Raimondo Porru. La lessicografia sarda dell’Ottocento


III session – La lessicografia friulana dopo Pirona

Coordenament di Federico Vicario

Franco Finco - I toponimi nella lessicografia friulana dal Settecento ad oggi
Luca Melchior - Pirona e il Pirona nella ricerca linguistica ottocentesca: alcuni appunti
Adriano Ceschia - I dizionaris furlans e la politiche linguistiche inte ete digjitâl
Gabriele Zanello - I vocabolari friulani e la letteratura
Paul Videsott - Il Vocabolar dl ladin leterar e il suo apporto all’innovazione della lessicografia ladina

Conclusions di William Cisilino






 

La cunvigne si è davuelte a distance daûr des disposizions previodudis dal DPCM dai 3 di Novembar dal 2020

Si pues tornâ a viodile tal barcon in cheste pagjine, dividude in cuatri videos che a mostrin i salûts di benvignût e lis trê sessions

Iscriviti ae Newsletter

Ti informarìn sui events. Tu ricevarâs lis gnovis de Societât Filologjiche Furlane. Tu podarâs prenotâ lis nestris publicazions.
Iscriviti